niedziela, 3 marca 2013

STOP LIKWIDACJI BIBLIOTEK

Człowieka ogarnia niezmierzony żal, kiedy myśli o tym że brakuje publicznych pieniędzy na biblioteki, a niektóre z nich (głównie szkolne) mają być likwidowane.
Zapożyczyłam część słów z cytatu dyrektora Michała Jagiełło, (który przedstawiałam w poście "Nauka o książce, bibliotece i informacji we współczesnym świecie ) i dołączyłam do komentarza swojego poparcia dla protestu "STOP LIKWIDACJI BIBLIOTEK".
Autorzy protestu chcą wysłać list otwarty (zawierający listę protestujących- na ten moment niespełna 36000 osób) do Ministra Administracji i Cyfryzacji Michała Boniego w obronie bibliotek. Gorąco zachęcam wszystkich do protestu i walkę o naszą przyszłość i czytelnictwo społeczeństwa. Podaję link do listu i strony protestu:

http://stoplikwidacjibibliotek.pl/list.php

Na powyższej stronie można dowiedzieć się więcej szczegółów o tej akcji, do postu załączam także ich logo, bannery i plakaty, które mają rozpowszechnić ich działanie w internecie, szkołach, bibliotekach i innych miejscach publicznych. Nie bądźmy obojętni. Każdy głos ma znaczenie. Przyłączcie się.




 To był post z cyklu: Bibliotecznie

12 komentarzy:

  1. Przyłączyłam się. Przyznam szczerze, że nie wiedziałam o pomyśle likwidacji szkolnych bibliotek. Tyle się mówi i pisze o potrzebie dofinansowywania kultury, a tu takie projekt...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety bibliotek coraz mniej :( Trzeba się temu sprzeciwiać! Mam nadzieję, że ten list otwarty pomoże.

      Usuń
  2. Mój syn ma więcej książek w domu niż jego szkolna biblioteka :( jednak pomimo wszystko z niej korzysta. Chodzimy również oboje do miejskiej biblioteki i w każda sobotę mamy rytuał wymiany książek. Uwielbiam jego trudy i dylematy, żeby zmieścić się w trzech sztukach. Nie wyobrażam sobie, ze miałoby zabraknąć bibliotek

    OdpowiedzUsuń
  3. Trzy sztuki, to jest dylemat - u nas limit to 6 na bibliotekę na 30 dni (a 15cie na wszyskie filie bibliotek), więc o wiele lepiej:)

    OdpowiedzUsuń
  4. O, widzę, że obie w tym samym dniu o tym napisałyśmy!
    Trzeba sprawę nagłaśniać, bo następnym krokiem może być w ogóle zamknięcie bibliotek:(
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A to z dzisiejszego dnia, chyba się uda, miejmy nadzieję!
      http://www.sbp.pl/artykul/?cid=7783&prev=1

      Usuń
    2. Napisałam o tym 3 marca, a Ty chyba 17-tego, tak?

      Usuń
  5. kurcze to jest straszne i nie jestem w stanie tego zrozumieć...przecież nie każdego stać na książki, a jak dzieciaki mają się rozwijać? no ale teraz dużo zrzuca się na rodziców w tym sensie że co roku nowe podręczniki, specjalne przybory szkolne, konieczność posiadania komputera...a jeśli chodzi o baner z więźniami, to jest to dla mnie temat rzeka, bo uważam, że osoby siedzące w więzieniach nie powinny mieć tylu przywilejów, biblioteki, siłownie, studia, większe stawki żywieniowe niż w szpitalu, osobne cele itp. - uważam, że powinni zarabiać na swoje utrzymanie - czyszczeniem melioracji miejskich, uprawianie ogródka i hodowla zwierząt..itp

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z więźniami się zgadzam, ale z bibliotek niech korzystają jak najbardziej, u nas korzystają i u nas także pracują na budowach na rzecz miasta, więc nie jest tak źle.

      Usuń
    2. A zmiana podręczników co rok, lub 3 lata, to czyste szaleństwo! Powariowali!

      Usuń
    3. po prostu dają komuś zarobić...bo po co innego by tak często wymieniali te książki?

      Usuń
    4. Jak nie wiadomo o co chodzi, to wiadomo, że o pieniądze :)

      Usuń

Wasze uwagi są dla mnie cenne.
Dziękuję.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...