sobota, 30 marca 2013

"Igrzyska śmierci" Suzanne Collins (12)


Pierwsza część trylogii Collins wciągnęła mnie od samego początku. W państwie Panem (dawna Ameryka Północna) rządzi Kapitol, który jest otoczony przez dwanaście dystryktów. Co roku każdy z dystryktów drogą losowania musi wybrać chłopca i dziewczynę w wieku 12-18 lat. Biorą oni udział w Igrzyskach Śmieci, morderczym turnieju w którym może przetrwać tylko jeden uczestnik, reszta musi zginąć. Wszystko jest transmitowane przez telewizję na żywo. To istna ofiara dystryktów dla Kapitolu, aby zastraszeni nie chcieli nigdy się buntować, aby bez żadnych problemów Kapitol mógł rządzić nad wszystkimi dookoła. Igrzyska są przestrogą dla podwładnych, trzymaniem ich w ryzach. Jakże nowy, okrutny świat staje przed nami otworem... 
Brutalność scen życia, zabójczy Wielki Brat, który o zgrozo... budzi dreszcze emocji. Autor umie w sposób niezrównany opisać sytuacje w których znajdują się bohaterowie - można się nawet poczuć, że jest się częścią tej wielkiej "farsy". Dystrykty, bieda, przygotowanie się do zabijania, na rzeź, na śmierć, brak jakiejkolwiek alternatywy, bezsilność. Książka wzbudza we mnie skrajne odczucia, od najlepszych po najgorsze. Dawno nie przeczytałam niczego tak szybko. Nieziemsko mroczna z iskrą nadziei na przebudzenie się dobra.

Tłumaczenie: Małgorzata Hesko-Kołodzińskatytuł oryginału: The Hunger Gamesseria/cykl wydawniczy: Igrzyska śmierci tom 1wydawnictwo: Media Rodzinadata wydania: 2009 (data przybliżona)ISBN: 9788372783578liczba stron: 352kategoria: fantastyka, fantasy, science fictionjęzyk: polskityp: papier

13 komentarzy:

  1. Podoba mi się tytuł, jest bardzo intrygujący:)
    Dopisuję do mojej listy książek, które muszę przeczytać:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ta książka to był szok! Druga część też świetna, trzecia najmniej, ale myślę że warto przeczytać całą trylogię. Na blogu opisuję tylko pierwszą część, ale zachęcam do całości.

      Usuń
  2. a mi sie kojarzy,ze ogladałam film z podobna fabułą, całkiem mozliwe ze w oparciu o ta ksiażkę, jednak nie pamietam tytułu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak na podstawie tej książki powstał film (pewnie będzie nakręcony do całej trylogii)http://www.youtube.com/watch?v=TTvi9xco3Cw
      Oczywiście książka jest o niebo lepsza, a Jennifer Lawrence (tegoroczna zdobywczyni Oscara) całkowicie mnie nie przekonuje w tej roli, Katniss w książce wydawała mi się delikatna i lekka, a Jennifer nie jest najdrobniejsza, tak troszkę jak słoń w składzie porcelany, nie pasowała mi tak wcale.

      Usuń
  3. Zainteresowałaś mnie tą książką, chociaż wcześniej o niej nie myślałam. A filmu jeszcze nie widziałam... chyba najpierw skuszę się na powieść :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam bardzo - najgorsza jest 3 cześć tej trylogii "Kosogłos", ale warto przeczytać wszystkie. Czyta się szybko, nie spotkałam się jeszcze ze złą opinią o tej książce wśród znajomych. Warto!

      Usuń
  4. Mnie także ta książka wciągnęła i spodobała mi się bardzo...jest o wiele lepsza niż film, ale muszę przyznać, iż mam pozostałe dwie części i jakoś nie mogę się za nie zabrać....nie wiem czemu...może to ten świat?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Druga jest równie świetna, najmniej podobała mi się trzecia "Kosogłos", ale musimy się dowiedzieć jakie będzie zakończenie, prawda? ;)

      Usuń
    2. no tak;P ale teraz np. czytam Diunę...choć się remontuję i idzie wolno to mam na nią więcej chęci niż te pozostałe dwie części, ale pewnie i tak do nich wrócę;))

      Usuń
    3. Przecież to się tak szybko czyta - łykniesz raz, dwa!:D

      Usuń
  5. oglądałam film i czytałam książkę:)
    według mnie najlepsza jest cz. 3:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. haha każdy ma inne zdanie! Jakie to fajne :)

      Usuń
  6. Zbieram się do tej pozycji. ;) dziękuję za zachętę:)

    OdpowiedzUsuń

Wasze uwagi są dla mnie cenne.
Dziękuję.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...